Adana Özel Armis Anaokulları
Branş Dersleri
YÜZME
Yüzme uzmanlar tarafından her yaş grubu için tavsiye edilen tek spor dalıdır.Kas gelişimi açısından ağır yük altına girmemesi gereken okul öncesi çocukları için amacımız Yüzme sporu yoluyla ihtiyaçları olan fiziksel ve duygusal gelişim desteğini almalarını sağlamaktır
ORFF EĞİTİMİ
Orff yaklaşımı ile işlenen derslerdeki zenginliğin temeli herkesin kendi müzik ve hareket seviyesine uygun rolleri sunmasıdır. Bu sayede bireyin sosyal psikolojik gelişimine de katkı sağlanırBiz bunun için ilk aşama olarak çocuğun kendi potansiyelinin farkına varmasını ve bunu geliştirmesini sağlayarak çocuğun gruba katkıda bulunmasını ve sosyalleşmesini sağlıyoruz. Daha sonraki aşamada da; Doğru nefes alıp, vermelerini, ritim duygularını basit enstürümanları tanıtarak ve kullandırarak geliştirmeye çalışıyoruz.
CİMNASTİK
Cimnastik hem kız hem de erkek çocuklara hitap eden fiziki ve ruhsal gelişimi sağlayan özellikle başlama yaşı 3 - 13 yas arası olan çocuklara yönelik olimpik bir branştır. Cimnastik çocuklar üzerinde fiziki gelişimi sağlarken aynı zamanda da estetik bir görüntüye sahip olmalarını, boylarına göre kilo ve vücut kas kitlelerini dengelemelerini sağlamaktadır. Cimnastik branşı tüm spor branşlarının temelini oluşturur. Derslerimizde: Yılsonuna kadar çocukların gelişimleri doğrultusunda hedeflenen becerileri kazanmaları sağlanmaktadır.
RESİM
Çocuk yaş gruplarının toplandığı gelişim sürecinde, yaratıcılığı güçlendiren, özgüvenin kazanımına katkıda bulunan, özgürlük ve özgünlük bağlamında isabetli kararlar almasına yardımcı olacak resim eğitimi ile desteklenmesi gerekir. Özgür düşünen çocuk bireyler özgün, özgün olan çocuk birey de özgürdür. Resim eğitiminin önemi, sanat eğitimbilimi boyutlarında değerlendirildiğinde, çocuk bireylere kendini anlatacağı bir dil, bir anlatım yolu kazandırmasında temellenir. Görsel sanatlar derslerimizde de çocukların duygularını, hayal güçlerini sanat etkinlikleri ve materyalleriyle farklı teknikleri çocuklara öğreterek onların kendilerini ifade etmelerini sağlıyoruz.
MÜZİK
okulöncesinde müzik Çocuğun duyularını geliştirir. Çocuk dinlediğini duymak, duyduğunu anlamak gibi okuma yazmaya hazırlıkta önemli beceriler kazanır. -Şarkı söylerken yeni sözcükler ve cümle kalıpları öğrenir bunları tekrar ederken düzgün konuşmayı benimser ve dili gelişir. -Amacımız Sözcükleri doğru ve anlaşılır bir şekilde söylemeyi öğretmek yani diksiyonu geliştirmek .
DRAMA
Okulöncesi dönemdeki çocukların hayata hazırlanmalarındaki en önemli araçları oyundur. Çocuk oynarken hem eğlenmekte, hem de öğrenmektedir. Drama çocuğun oyun oynamasına, keşfetmesine, kendini ifade etmesine olanak tanıyan; beş duyusuna hitap eden; gelişim alanlarını destekleyen; günümüzde okulöncesi eğitimde de giderek yaygınlaşan bir yöntemdir. Drama çalışmalarında çocuk bir grup içinde, belirlenmiş sınırlar çerçevesinde kendini hem sözel, hem de bedensel olarak özgürce ifade etme şansını yakalar. Kimi zaman hayal gücüyle yarattığı zaman makinesiyle dinozorlar devrine maceralı bir yolculuğa çıkarken; kimi zaman da nesli tükenmek üzere olan hayvanlara yardım etme konusunda bir araştırmanın içinde bulur kendini. Drama yöntemi çocuğun eğlenerek öğrenmesini sağlarken, kişilik gelişimini de olumlu etkiler.
İNGİLİZCE
İngilizce programımızda; çocuklara başka bir dilin varlığını anlatma, bu alanda kulak - dil alışkanlığını kazandırma, günlük yaşamda kullanılan basit cümleleri anlama ve kullanmaları hedeflenmiştir. Anadilimizi öğrenirken; duyduğumuz her şeyi “Taklit” ve “Tekrar” ederiz. Konuşmaya başlarken önce sesleri, ardından kelimeleri ve en sonunda da cümleleri söyleriz. Önce dinler, sonra konuşuruz. Çocuklar sadece dilini kullanır. Fiillerden, dilbilgisi kurallarından ve isimlerinden haberleri yoktur. Buna rağmen dili “mükemmel” bir şekilde öğrenebilirler. Onlar İngilizce’ yi “yabancı” bir dil olarak algılamazlar. Bunun içindir ki, ikinci dili de anadillerini öğrendikleri gibi saydığımız bu yollardan “edinirler”.
SATRANÇ
Satranç eğitimi ile çocuklarımız ilk aşamada: taşların isimlerini, görevlerini,satranç tahtasını,taşların dizilişini daha sonraki aşamada: oyun kurallarını, figürlerin hareket biçimlerini, basit hamleleri öğrenirler. Bu becerileri öğrenirken çocuklarımızda; problem çözme becerilerinin gelişmesini, zamanını dikkatli kullanarak hareket etmeyi, beklemeyi beklerken doğru karar vererek düşünmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Ayrıca, spor aktivitesi olarak da kabul edilen satranç eğitimi ile çocuklarımızın dikkat sürelerini arttırılarak zihin gelişimlerinin desteklenmesi hedeflemekteyiz.
MODERN DANS
Modern dans dersiyle, bir şeyleri kalıplar içinde görmek yerine bu kalıpları kırarak yaratıcılığı ön plana çıkaran ve dansçının kendinden bir şeyler katabileceği kompozisyonlar yaratmasını amaçlayan bir dans türüdür. Bu dersle amacımız, çocukların hareketlerle kendilerini ve duygularını ifade etmelerini sağlayıp, estetik algılarını geliştirip, vücut koordinasyonlarını arttırarak grup dahilinde uyumlu hareket yeteneklerini geliştirmektir.
TENİS
Tenis sporunu küçük yaştan iribaren öğrencilerimize tanıtmak ve sevdirmek.Her yaştan insanın yapabileceği nadir spor dallarından biri olan teniste öğrencilerimiz dengede durma ve kavrama becerisini kazanıyorlar.