cloud

Eğitim Öğretim

Img

Adana Özel Armis Anaokulları

Eğitim Öğretim

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK

Günümüzde eğitim sistemimiz üstlendiği eğitim hedefleri bilimsel kurallara ve sağlıklı yöntemlerle gerçekleştirilmektedir. Eğitim sistemimizde ilköğretimin birinci basamağının başlangıcı olan erken çocukluk eğitiminde okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları, öğrencilerin bireyselleşmesinin sağlanması, bireyselleşmeyse; çocuğun katılımla getirdiği özelliklerinin, elverişli bir çevre düzenlenmesiyle, karmaşık ancak dengeli bir etkileşimle oluşturduğu gelişimsel özelliktir.
Okul öncesi çocukta okumaya ve yazmaya hazırlık çalışmalarında edinilen bilgi veya beceriler yoluyla zihinsel faaliyetler artar. Böylelikle çalışmalarda edinilen bilgi ve beceriler, çocukta kabul görerek davranışlarında gözlenerek alışkanlık oluşur. Öğretmenin hedefine uygun bir davranışın çocukta olması gerçek anlamda “öğretimi” sağlar. Okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının çocukta sağlıklı öğrenmeyi gerçekleştirmesi için yaşamın içine girerek çeşitli gözlem ve alıştırma deneyleri yapmaları gerekir. Bu nedenle okul öncesi eğitim programlarında öğretmen mesleki bilgisi ve anlayışıyla çocukları bu konularda da deneyim zenginliği kazandırabilir.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ

Çocuğun dili doğru ve etkili kullanma becerisini kazanması bir modeli gözlemlemesi ve gözlemlediklerini uygulayabilmesi için uygun eğitim ortamlarının düzenlenmesine bağlıdır.Okul öncesinde anadili etkinlikleri çocuğa bu fırsatı tanımaktır.

FEN VE DOĞA ETKİNLİĞİ

Okul öncesi dönemdeki çocuklar meraklı, araştırıcı ve sorgulayıcıdırlar. Çocukların bu yöndeki gelişimlerini destekleyen etkinliklerden biri de ‘Fen ve Doğa Etkinlikleri’dir. Bu etkinlikler sayesinde çocuklar, sözel iletişim becerilerinin gelişmesi, bağımsız düşünme ve yorumlama yeteneklerinin gelişmesi, zihinsel bakımdan uyarılmaları, çevreye karşı daha duyarlı hale gelmeleri gibi alanlarda desteklenmektedirler.
Okul öncesi dönemde çocuklara araştırabilecekleri, neden-sonuç ilişkisini görebilecekleri ve tahminlerde bulunabilecekleri bir eğitim ortamı hazırlamak oldukça önemlidir. Bu nedenle öğretmenler tarafından, çocukların gelişimlerine uygun fen ve doğa etkinlikleri planlanarak, onların çevreleri hakkındaki bilgiyi yaparak-yaşayarak öğrenmeleri sağlanmalıdır

DRAMA

Yaratıcı drama, küçük çocukların oyunlarında görülen katılımcının sanatsal duyarlılığını, kendisi, başkaları ve dünya hakkındaki bilincini artıran ve her çocuğun hayal gücünü geliştiren bir öğrenme aracıdır. Yaratıcı drama, bir grup etkinliğidir. Öğrenme sürecine çocuğun etkin şekilde katılabilmesi için, duyularını, düş gücünü, imgeleme yetisini devreye sokar.

YABANCI DİL

Küçük yaşlarda ikinci bir dili öğrenmeye başlayan çocuklar, hayatlarının ilerleyen dönemlerinde üçüncü, dördüncü dili öğrenmeye çalıştıklarında aynı doğal öğrenme yeteneklerini kullanırlar. Bu sayede, sadece ana dilini bilen bir çocuğa oranla yeni dil öğrenme yetenekleri daha gelişmiş olur.

SANAT ETKİNLİĞİ

Sanat etkinlikleri , temelde yaratıcılığı ve estetik duyarlılığı geliştirmeyi hedefleyen etkinliklerdir. Bu çalışmalarda önemli olan nokta elde edilen sonuç değil kullanılan yöntemlerdir. Bu nedenle çocuklara yeterli zaman , rahat çalışabilecekleri genişlikte bir yer , yaş , gelişim düzeyi ve bireysel ayrıcalıklarına uygun araç gereçler verilmeli , böylece yaratıcılığını daha iyi ortaya koyması sağlanmalıdır.

SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ

Okul öncesi eğitim kurumlarında yer alan ilgi köşeleri, sınıf veya eğitim ortamında çocukların ilgilerine göre yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlamak amacıyla hazırlanan ve belirli etkinlikler için ayrılmış özel alanlardır Amaçları birbirinden farklı ilgi köşelerinin çocukların gelişimsel gereksinimlerini, ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için fiziksel koşulların, araç gereçlerin yeterli ve köşelerin uygun şekilde düzenlenmesi gereklidir Sınıfta oluşturulabilecek köşeler; evcilik, blok, fen ve doğa, eğitici oyuncak, kukla, kitap, müzik ve geçici ilgi köşesi şeklinde sayılabilir.
Köşelerde yer alan malzeme ve araç gereçler gerçek yaşamda kullanılan nesneler olabileceği gibi bu nesnelerin küçük birer modelleri de olabilir. Ortam, çocukların keşfedebilecekleri, karıştırabilecekleri, dönüştürebilecekleri çok çeşitli materyal grubunu içine alır.